is het fietsen zonder de ondersteuning niet erg zwaaar?

Het betreft een Batavus easy padova

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

De fiets komt door de accu's en de motor al gauw op zo'n 25 kg en dat is aanmerkelijk zwaarder dan een gewone fiets. Voor de rest gaat het loopwerk niet zwaarder; zolang je dus op een vlakke weg rijdt valt het wel mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

heb zelf een elekrische fiets hoef echt niet te proberen zonder ondersteuning een bruggetje te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker 'zwaarder' omdat je meer gewicht meeneemt dan normaal (rond de 20 kg)

- Maar als je zorgt dat je banden goed op spanning zijn (probeer de maximale druk te behalen.) dan heb je meestal de grootste weerstand overwonnen. Banden met lage druk fietsen veel zwaarder dan wat extra gewicht.
- Je zorgt dat de ketting, draaiende delen e.d. goed schoon en gesmeerd zijn. (Ceramic 1001 van GreenTec oils is zeer aan te bevelen). Hiermee voorkom je enerzijds weerstand door wrijving en anderzijds overmatige slijtage.

Als deze 2 zaken in orde zijn dan valt het reuze mee met het extra gewicht en dus het zwaarder fietsen waar u het over hebt. Bij berg op fietsen adviseer ik om toch de ondersteuning te gebruiken omdat de de extra 20 kg niet alleen voorwaarts moet meenemen maar ook nog eens naar boven. (wet van de zwaartekracht)

Veel fiets plezier