Elektro motor fiets voorwiel past een ION systeem op die van E-motion?

Ik heb een Batavus E-GO (E-motion systeem) en de voorwielmotor is defect. Nu kan ik een ION motor kopen, nu de vraag of het systeem van de ION past op die van de E-Motion mbt de aandrijving van de elektromotor. Als ik ernaar kijk dan zie ik dat het wattage en voltage gelijk is van de elektromotoren. Allebei hebben ze denk ik ook 3 aders. Ik denk dat het moet werken (gelijkstroom motoren zijn eenvoudig, geen ingewikkelde frequentie regelaar denk ik), maar ik twijfel of ik wat over het hoofd zie (buiten de remmen wat ik ook moet overzetten).

een jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (1)

Nee, het ION systeem van E-motion is niet compatibel met een elektro motor fiets voorwiel.
Bronnen:
5 maanden geleden