Mijn binnenband van mijn mountainbike gaat steeds lek rond het ventiel, hoe kan dit?

Mijn binnenband van mijn mountainbike gaat steeds lek rond het ventiel, hoe kan dit? Zou het komen omdat mijn buitenband te los zit of omdat er eventueel een scherp randje zit bij de velg? De maat is een 26x2.25 . Ik heb al 2 binnenbanden lek gereden en bijden een schuurtje bij het ventiel. Heeft iemand tips?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Fietsen
2.3K

Antwoorden (2)

Al gevoeld aan de binnenkant van je buitenband? Kan zo zijn dat er bijvoorbeeld een splinter zit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pak een stift ! en zet een streepje op band en velg op een lijn ,als je geen duidelijkheid hebt of het komt door de buitenband die verschuift en de binnenband meeneemt en zo bij het ventiel er een scheurtje maakt .
Als dat de oorzaak is kun je als wat harder oppompen niet helpt de velgranden met schuurpapier wat opruwen en als laatste eigenlijk alleen nog maar geen grap seconden lijm aanbrengen rondom telkens en paar druppels links rechts beide kanten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ewout03
3 jaar geleden
Oke bedankt, dat is het proberen waard. Ik zat eventueel nog te denken aan de velglint met secondenlijm vast te lijmen aan de velg, want wat ik er niet goed had bij vermeld is dat die ook niet meer recht zat. Bedankt voor uw tip, dat ga maar eens proberen