Weet iemand wat er aan de hand is als je van je 8 versnelling fiets de eerste 4 niet werken ?

dus de 5 tot de 8 werken gewoon wel. de kabel lijkt me goed te zijn is het een kwestie van opnieuw afstellen aangezien ik in alle gebruiksaanwijzing lees dat je de 4de versnelling moet gebruikt om hem in te stellen dus ik weet niet of dat werkt ? ze deden het wel maar opeens niet meer.

een jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (1)

Als de eerste vier versnellingen niet werken (de grootste vier tandwielen) bij derailleur komt dat doordat de kettinggeleider niet ver genoeg richting naaf gaat. De oorzaak kan de kabel zijn, maar het kan ook dat het bewegende gedeelte "vast" loopt of dat er een veer gebroken is.
een jaar geleden