Wat is er aan de hand als mijn versnellingen niet meer kloppen?

Ik heb een fiets met 3 versnellingen. Mijn derde versnelling lijkt het niet meer te doen en lijkt erop dat het ipv de derde versnelling de tweede versnelling is. De tweede versnelling lijkt de eerste versnelling te zijn aangezien als ik hem in de eerste zet, hij niks veranderd. Hoe zit dit? Is er iets kapot gegaan zonder dat ik het merkte, want tijdens fietsen is hij niet opeens verandert.

4 jaar geleden
in: Fietsen
1.7K
Amadea
4 jaar geleden
Even naar de fietsenmaker om de versnellingskabel aan te laten spannen. Die lubbert in de loop der tijd wat uit, waardoor de versnellingsstanden niet goed meer werken. Soms kan het aanspannen niet meer en dan moet de hele kabel vervangen worden.

Antwoorden (1)

Naar de fietsenmaker. Men vindt het heel normaal met een auto die wat anders reageert dan normaal naar de garage te gaan, of om die een beurt te geven eens in de zoveel tijd, maar men denkt dat een fiets het eeuwige leven heeft zonder mankementen. En dat is dus niet zo.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Afstellen zoek op yt hoe je dit doet