Ja, er kan een slag in je wiel komen, waardoor er extra kracht op de andere spaken komt te staan, die daardoor ook weer kunnen breken.
Je kunt dus het beste je spaak snel (laten) vervangen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook komen dóór een slag in je wiel dat er een spaak los springt. Maar verder klopt je antwoord perfect. +
Ja, je kan het beste een spaak zo snel mogelijk vervangen of laten vervangen. Als je dat niet doet krijg je een slag in je wiel. Wist je dat een spaak zelf vervangen geen eens zo moeilijk is. Je moet er alleen even de tijd voor nemen. Je kunt spaken ook los bij de fietsenmaker kopen. Meestal voor ongeveer 50 cent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle spaken samen zorgen ervoor dat een fietswiel recht is en recht blijft. Als er 1 spaak plotseling stuk is zal er een slag in je wiel zitten.
Het beste is een kapotte spaak z.s.m. te (laten) vervangen.
Voor nood kun je het wiel met de nog aanwezige spaken richten.
Een kapotte spaak is dus niet erg, maar ik geef wel een vervangadvies.