Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zijn de ervaringen met het ombouwen van een gewone fiets naar een e-bike?

heb nog een vrij nieuwe fiets die ik eventueel kan (laten) ombouwen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
meeste van die pakketten betreft het een voorwielmotor en dat wil je eigenlijk niet, achterwielmotor kan maar wordt lastig met versnellingen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wat is het probleem met aandrijving voorwiel?
de solex had dat vroeger ook en alleen wanneer er sneeuw lag of de weg glad was kon dat slipgevaar opleveren...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voorwiel kan doorslippen en dan ben je de controle kwijt. Bovendien voelt het gewoon raar (tenzij je een Solex gewend bent), een normale fiets heeft ook achterwielaandrijving...
paulus811
8 jaar geleden
Het ombouwen van een gewone fiets werd door de Consumentenbond sterk afgeraden. Waarom precies weet ik niet meer, maar wellicht kun je het artikel nog terugvinden op hun website.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb zelf ruim 7 jaar bij een fietsenmaker gewerkt. Hier konden we ook fietsen ombouwen met speciale kits. Wij hebben dit eenmalig gedaan, maar de klanten kwamen toch uiteindelijk weer terug.

Een normale fiets is toch op een andere minder stabiele manier gebouwd dan een elektrische fiets. De fiets werd redelijk instabiel en ging zwabberen. De fiets wordt met een zwaardere belasting aangepast. Daarnaast zijn de standaard remmen hierop ook niet berekend.

Mijn advies zou zijn, ruil de fiets in en koop een elektrische fiets. Laat uzelf goed adviseren en ga uit van uw eigen wensen. Niet die de verkoper aangeeft.

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding