welk stuur op de fiets?

iemand in mijn omgeving fietste voorheen veel, maar door schouderproblemen kan zij niet meer goed bij het stuur (de arm kan niet ver genoeg naar voren). Nu vroeg ik mij af of er fietssturen te verkrijgen zijn waarbij de afstand tot het stuur (veel) minder wordt dan bij de meeste (elektrische) fietsen. Wie weet een oplossing? En wat kost dat ongeveer (het komt niet op een tientje, maar moet ik denken aan 100 of bijvoorbeeld 300 euro?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Alle sturen zijn tegenwoordig toch verstelbaar? Toen ik dat tijdelijk nodig had was mijn fietsstuur gewoon naar binnen gekanteld.

Het beste antwoord

Een stuurbocht kan de oplossing zijn:
http://hollandbikeshop.com/fietsonderdelen-stadsfiets/fietsstuur-stuurpen/stuurbocht/humpert-stuurbocht-contest-vlinder-rond-zilver/
Dit kost ongeveer 50 euro.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij Halfords heb je hem al voor 24,99
http://www.halfords.nl/product/110135-transx-triathlon-opzetstuur-jd-806.html?utm_source=social-mining&utm_medium=organic&utm_campaign=www.halfords.nl&utm_term=stuur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je rechtop wil zitten met het stuur dichterbij, zijn eigenlijk beide bovengenoemde sturen niet geschikt, nr. 1 kun je wel naar je toe halen maar is dan te smal, als je stopt en tussen het stuur en je zadel wil staan pas je daar haast niet meer tussen,
nr. 2 is een triathlon stuur, daar zit je juist nog verder voorover. Je zou eigenlijk iets moeten hebben wat lijkt op nr. 1 zonder dat de uiteinden naar binnen zijn gebogen.
Een goede fietsenzaak kan je vast wel verder helpen.
De kosten zijn lastig in te schatten vooral omdat je tussen haakjes "elektrisch" schrijft, het kan dus noodzakelijk zijn om de kabels te verlengen. Ik moet ik ook recht op een (gewone) fiets zitten en heb er zelf een gebogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan hier helaas geen goede tegenreactie op geven, mijn zoon heeft dit opgezocht. Hij is het verdere weekend niet thuis. Hij heeft mij wel uitgelegd hoe het stuur eruit ziet (ik ben blind, dus kon dat zelf niet opzoeken) en verteld dat het stuur te kantelen is. Informeren bij een fietsenzaak lijkt mij ook het beste. Ik begrijp jouw bezwaren, misschien bestaat er een stuur dat kantelbaar is, dat je goed kunt zetten tijdens het opstappen. Dus naar voren te bewegen als je opstapt en naar je toe te halen als je zit en vervolgens vast te zetten, op zo'n manier dat je natuurlijk nog wel kunt sturen. (Ik had begrepen dat dat met deze sturen mogelijk is).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hoeft ook geen tegenreactie te zijn, we proberen met de vraagsteller mee te denken.
Ik heb voorheen veel op een racefiets gezeten maar mag dat niet meer voor mijn nek, ik ben dus ook veel aan het experimenteren geweest met verschillende sturen, er zijn veel soorten sturen die je naar je toe kan stellen maar die zijn vaak aan de binnenkant te smal, los en vast draaien tijdens het fietsen is niet aan te raden en kan zelfs gevaarlijk zijn.
Daar kwam ik tot de conclusie dat een breder stuur, wat verder naar je toe, veel prettiger is, je kunt dan goed tussen het zadel en stuur staan bij de stoplichten b.v.
Zeg maar, een soort stuur van een "oma" fiets, maar dan wat moderner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Informeren bij de fietsenwinkel of fietsenmaker dan maar, wat ook kan is informeren bij een zaak die gespecialiseerd is in aanpassingen voor fietsen, voor gehandicapten. Hier bijvoorbeeld:
http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-bicycle-handlebar-adjustment.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel, ik denk niet dat dit dé oplossing is, maar toch bedankt voor het meedenken!