Waar moet ik opletten als ik een BMX fiets koop voor een 9 jarige?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K

Antwoorden (3)

Let op het formaat van de fiets. Deze moet bij je zoon passen.
Kijk of de fiets beschadigingen heeft die al dan niet zijn bijgewerkt.
Kijk of het frame nog recht is.
Kijk of de ketting nog goed en soepel beweegt.
Kijk of de tandjes van de kettingwielen nog goed zijn. Ze mogen niet te scherp zijn geworden en ze moeten nog recht zijn.
Controleer of de wielen nog rond zijn en de banden geen beschadigingen vertonen.
Kijk of de stuurinrichting nog soepel beweegt en recht staat op het frame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop geen bouwmarktfiets.
Koop een fiets bij een rijwielzaak.
En koop geen heel voordelige fiets.
Van een iwts duurdere fiets is gewoon elk schroefje beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je er een koopt met een stevige voorvork, stuur en trappers. Veel Chinese rommel op de markt met slechte gevolgen voor de tandjes van de kinderen.
Er is een tijdschrift in de handel waar ze fietsen testen. Misschien ook wel op het internet. Budget fietsen zijn niet altijd slechter dan dure, maar pas wel op.