Is bij een (gelijkgestemde) generator en elektromotor op een fiets, geen accu meer nodig?

Ik had deze vraag al eerder gesteld maar dan tekstueel een beetje leuk omkleed. Hij is echter door de moderator bruut verwijderd met de opmerking:

**De door jou gestelde vraag "Nou m'n elektrische fiets is klaar! Of......, nog niet?" is door een moderator verwijderd De reden hiervoor is: Je vraag is niet gericht op het delen/vermeerderen van kennis**

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Een gelijkgestemde generator is een term die je nog even moet uitleggen, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Maar als je trappers maakt aan de dynamo-as (die jij generator noemt) dan kun je de elektromotor aandrijven en ga je vooruit. Je trapt je alleen suf door de optredende verliezen, je kunt beter de fiets met spierkracht aandrijven.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een bijzonder concept Antwoordman, een fiets met spierkracht aandrijven, je bedoelt rechtstreeks? Heb je daar al patent op aangevraagd ;-)
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik vrees dat dat niets wordt. Zie je het mensen al doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman, je hebt gelijk, het idee alleen al, fietsen behoren te worden aangedreven door verbrandingsmotoren.

Andere antwoorden (2)

Wat jij zoekt is een perpetuum mobile, met minimale start-energie een motor eindeloos draaiend houden. Gaat niet lukken vrees ik. Voorlopig is het zoals Antwoordman zei, je trapt je gewoon lens om zowel je fiets in beweging als je motor draaiende te houden. Maar wie weet gaat het je lukken ; niet te snel opgeven :wink:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt een perpetuum mobile bouwen.

Ik wens je heel veel succes. Je zult het nodig hebben.

;-)