wat zijn de gegevens van standaard tandwielen en kettingen voor een fiets, steek roldiameter etc.?

ik ben op zoek naar de gegevens voor standaard kettingen en tandwielen gebruikt op een fiets, weet iemand zo welke deze zijn. of waar ik deze gegevens kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
3.1K

Antwoorden (2)

Standaart bestaat niet, bij iedere maat fiets is het al anders en zelfs bij dezelfde fietsen kunnen tandwielen in diverse varianten toegepast zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze maten staat op het doosje waarin je een nieuwe ketting koopt b.v.1/2x1/4. Voortandwiel van B.v Weduwe
fiets =52 tands en achter 20 tands voor een ander model is vaak 48 en 18 tanden enz .Bij race en atb fietsen heb je
een ander (smallere)maat en meerdere tandwielen zowel voor als achter....hoop dat je er wat aan hebt suc6.