Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbeterd je conditie als je op een redelijk tempo (18/20 km/u) Fietst?

Ik fiets de komende maanden elke dag 11km heen en ook weer terug. Ik heb al een redelijke conditie ( 5km hardlopen in 25 minuten ongeveer). Verbeterd mijn conditie door deze afstand 6x per week te fietsen of verbrand ik alleen calorieën?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
921
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw conditie zal waarschijnlijk wel goed op peil blijven maar u zal geen grote vorderingen maken. Wel krijgt u meer spiermassa op bepaalde plekken waardoor u sneller kan lopen op kleine afstanden (100m). Als u grotere vorderingen wilt maken moet u bijvoorbeeld meer kilometers hardlopen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

je conditie verbetert zeker als je de lat voor jezelf ook steeds hoger legt. dus opbouwen. niet te snel gewoon rustig aan steeds een kilometer meter of sneller fietsen. met hetzelfde doen houd je je conditie op pijl maar maak je hem niet per se beter. het is er natuurlijk ook zeker niet slecht voor dus lekker fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding