Waarom bestaan er geen fiets winterbanden?

Het is hier in het dorp gevaarlijker op het fietspad dan op de weg, met deze gladheid. Waarom hebben ze geen winterbanden voor fietsen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

die bestaan wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

tjaaa idd denk dat het te duur zal worde... kun je beter n nieuwe fiets ipv nieuwe banden ;) en met 2 banden heb je altijd minder grip zeker als je niet door fietst...
mountainbike fietst nog het beste met dit weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelezen op een fietsforum:
_______________________
Nee, de enige manier om meer grip te hebben is banden te monteren met heel zacht rubber. Dan zit je dus vast aan dure bandjes, die niet erg lekbestendig zijn en heel hard slijten. Onderuit gaan omdat het nat[glad] is licht niet aan je banden maar aan je eigen stuurmanskunsten en inzicht. Als je een bocht in stuurt bij een bepaalde snelheid en je gaat dat in de bocht corrigeren omdat het te hard is dan ga je onderuit als het een beetje glad is. Op de fiets blijven is vooral een kwestie van afblijven van je remmen in de bocht (voor de bocht remmen) en in 1 lijn sturen.
__________________________

Ik ben zelf parttime postbode. Ik kan me hier bij aansluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je dan niet het beste wat lucht uit je banden laten zodat je wat meer contact met de weg hebt?
Spijkerbanden voor op de fiets bestaan! Zoals vorige beantwoorder "Jelle" gevonden heeft bij "Schwalbe" banden. Kijk maar eens bij de "specials". Ook types met nageltjes aan de zijkant die alleen in de bochten de grond raken. Van bepaalde types zijn ze verkrijgbaar in behoorlijk verschillende bandenmaten.
Tests van deze banden zijn in het verleden gedaan door het maandblad "Fiets" en zij zijn er heel enthousiast over.
Zelf winterbanden maken door parkers door de noppen van de banden te schroeven is ook mogelijk, maar veel werk lijkt mij?
Helaas zijn de spikes momenteel moeilijk te krijgen; ik heb er besteld maar komen pas half februari binnen.