Als ik een OV-fietsabonnement heb, moet ik dan nog bijbetalen als ik een fiets huur, of is de 10 euro per jaar alles?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K

Antwoorden (1)

Het abonnement is alleen voor het (goedkoop) huren van de fiets en voor makkelijke administratie/afrekening. De kosten voor de fiets zelf bedragen Euro 3,15 per 24 uur.
Lees alle details verder in de bron
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
U zegt het wat verwarrend, maar u bedoelt denk ik dat het abonnement de abonnee het recht geeft om tegen betaling van € 3,15 per 24 uur een fiets te huren. Het zijn dus vaste kosten om de administratie van het ingeschreven te staan en het opzetten van het systeem te dekken; voor het daadwerkelijk huren betaalt de abonnee apart een huurbedrag.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik heb er nog wat over zitten piekeren, en ik zou die € 10 per jaar eigenlijk liever een lidmaatschapsgeld willen noemen dat men betaalt om lid te zijn van de club van mensen die gerechtigd zijn tegen betaling achteraf van het gebruiksgeld van € 3,15 per 24 uur een fiets te huren. Bij een abonnement denk je namelijk meestal dat je er iets voor terugkrijgt, maar hier krijg je alleen toegang tot het product huurfiets, en als je daar echt gebruik van maakt, betaal je nog een vergoeding voor het rijden en dat noemen we huur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. Het bedrag is alleen dat je recht hebt om tegen dat lage bedrag en zonder borg een fiets te huren. Door dat abonnement kan de verhuurder van een OV-fiets zien dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over de betaling of als er schade/diefstal is. Daarom mag je tegen dat lage bedrag een fiets huren. Anders zijn de bedragen meestal veel hoger en betaal je ook een borg. Of krijg je überhaupt geen fiets mee.