Kan de begrenzing van een electrische fiets verwijderd worden?

Hallo, ik heb een electrische fiets, een "gazelle easy glider"
Deze fiets heeft trapondersteuning tot circa 25 km per uur.
Af en toe is dat lastig met inhalen.
Is het het mogelijk deze begrenzing aan te passen of te verwijderen?
Graag geen preek of discussie wat wel of niet mag (iemand op een race fiets haalt al gauw de 40 km per uur zonder helm of brommerverzekering )
ik wil alleen graag weten weten of het technisch mogelijk is. Alvast bedankt voor uw reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
5.9K

Het beste antwoord

Nee dat kun je op geen enkele manier doen, een dealer kan het ook niet voor je doen.
De link die iemand anders als handleiding aanreikt is niet van toepassing, want die gaat over het bionix systeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://visforvoltage.org/forum-topic/136-removing-bionx-20mph-speed-limit

Op deze site staat precies vermeld hoe je de begrenzing weg krijgt.