Wie nieten er toch van die rode wikkels aan fietsen?

Rond het Leidseplein in Amsterdam gebeurt dit regelmatig bij honderden fietsen. Misschien door als ambtenaar vermomde dieven die ze later op de wagen laden?
Is er iemand die dit uit eerste hand weet of met goeie bron?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
Ritsuka
11 jaar geleden
Doen ze bij mij ook vaak, vlak na de zomervakantie. Om te kijken welke fietsen achtergelaten zijn door studenten na hun studie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat de foto's niet zijn doorgekomen...
Bedoel nl niet stickers maar een inofficiële (?) variant hierop.
Ik zal deze vraag verwijderen en opnieuw stellen met foto's. In ieder geval bedankt!

Antwoorden (1)

(...)

Aangescherpte regels

Vanaf 19 maart 2012 gelden de volgende regels:
(brom)fietsen moeten in een parkeervoorziening (rek, stalling of vak) worden geplaatst;
(brom)fietsen mogen maximaal 7 dagen in een parkeervoorziening staan.

Het stadsdeel handhaaft op deze regels die gelden van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Op deze wijze kan doordeweeks ruimte worden gemaakt voor de drukte in het weekend.

Handhaving

Fietsen buiten een parkeervoorziening worden door handhavers van het stadsdeel direct verwijderd en naar het Fietsdepot gebracht. Handhaving van de 7-dagen regel gebeurt door middel van het stickeren van fietsen. Daarnaast worden fietswrakken en verlaten fietsen weggehaald. Ook het vrijhouden van nooduitgangen voor cafés en theaters, waar nu vaak (brom)fietsen staan geparkeerd, wordt aangepakt omdat dit gevaarlijke situaties kan opleveren.

Fiets weg?

Als je je niet aan de regels houdt gaat je fiets naar het Fietsdepot. Het Fietsdepot bevindt zich in het Westelijk Havengebied. Tegen betaling van € 10,- kun je je fiets daar weer ophalen."

Kijk dus maar uit als je fiets gemarkeerd is op het Leidseplein, anders wordt hij legaal weggehaald...
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sticker dus van je fiets afhalen, om te voorkomen dat hij een volgende keer legaal meegenomen wordt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat de foto's niet zijn doorgekomen...
Bedoel nl niet stickers maar een inofficiële (?) variant hierop.
Ik zal deze vraag verwijderen en opnieuw stellen met foto's. In ieder geval bedankt!