Fiets 26 inch. banden, kinderfiets of niet?

Ik heb op internet een mooie fiets gevonden. Nu heeft deze fiets 26 inch. banden. De framehoogte is 48, wat de juiste hoogte voor mij is. (lengte is 1.60 mtr).
Is de band van 26 inch een juiste verhouding t.o.v. de framehoogte.
Ik wil namelijk niet dat het net lijkt of ik op een kinderfiets rijd :-).

Graag uw reactie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

De juiste framehoogte voor een lengte is 48 cm.
Met een kledingmaat van 158 is de band 28 inch.
Dit zijn de adviezen voor de maat verhoudingen.
Nee het is geen kinderfiets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

26" is ook de maat die voor bijvoorbeeld mountainbikes wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is wel een kinderfiets of voor iemand die erg klein is.de frame maat bepaal je door over het frame te gaan staan en dan moet je nog twee vinger diktes ruimte overhouden.ook kun je je elleboog tegen de punt van het zadel houden,een de arm strekken naar het stuur je vingertoppen moeten dan tot aan het stuur rijken..Suc6 Grt ute Walden