Velgmaat mtb ?

Ik heb een Giant Builder MTB, in het achterwiel zit een afgebroken spaak en een behoorlijk slag, nou wil ik een nieuwe velg kopen. op de velg zelf staat geen maat, maar op de band staat 26 inch, is dat dan ook de maat van de velg?

En kan ik dan elke mtb velg van 26 inch kopen en gebruiken of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

De velgmaat is ook 26 inch. Maar warom zou je een nieuwe velg kopen. Bij een goede fietsenmaker halen ze er de slag zo uit en zetten er een nieuwe spaak in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet elke 26 inch is goed.
Je moet maat 559 hebben.
Staat ook op de velg/band.