De achterrem van mijn Gazelle fiets rammelt als ik over klinkers rijd. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb een Gazelle Orange City Hybride herenfiets die op zich prima fietst, maar als ik over klinkers rijd rammelt de achterrem voortdurend. Er zit een klein beetje speling op de rem. Is dat (eenvoudig) op te lossen?

De fiets op de afbeelding is een vergelijkbare fiets.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal is het de fietsenstander die rammelt bij dit type....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met fietsenstander? Ik ken dat woord alleen als fietsenrek. Of bedoel je de standaard?

Het beste antwoord

Je foto is een beetje klein maar ik meen te zien dat je een rollerbrake hebt (achter). En dan denk ik dat je bedoelt dat de koelschijf rammelt.
Ik heb dat bij mijn vorige fiets ook gehad. Daar had ik de schijf met 3 tiewraps door de gleufjes aan de spaken vast gezet (een tiewrapje door 2 gleufjes en om 1 spaak, vanuit de binnenkant van het wiel zodat de kop van de tiewrap 'binnen' de spaken zit).

Tip: neem geen witte tiewraps, maar het liefst zwarte.