Wat kan de oorzaak zijn van een haperende scooter na olie vervanging?

Beste mensen,

Ik heb gister mijn olie vervangen en daarbij de oliefilter achter de olie dop vervangen. Ik heb ook gelijk de luchtfilter meegepakt en het element vervangen met de standaard filter. Toen ik de scooter opstarten deed alles het goed, geen raar getik of iets. De scooter maakte goede toeren totdat ik op 40% van het gas zat. Hierna hield de scooter erg in met had geven en bij volgas deed die nauwelijks nog wat. Ik heb getest of het aan de luchtfilter lag maar bleef het zelfde. Ook heb ik de olie gewoon op het juiste niveau bijgevuld. Ik heb nooit echt last gehad van een haperende motor. Wel in de winter soms maar dat kwam volgens mij door de kou. Ik heb een Piaggio Zip 2017 4t carb. Zou iemand mij kunnen helpen??

10 maanden geleden

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk voor een haperende scooter na olie vervanging. Mogelijk is de olie niet goed ververst, of is er te veel olie toegevoegd. Ook kan het zijn dat er een lekkage is, of dat er een ander technisch probleem is. Controleer de olie, kijk of er lekkage is en controleer de technische onderdelen.
Bronnen:
4 maanden geleden