16 en mag al scooter rijden?

Hallo ik ben al 16 jaar al bijna 3 maanden. ik wil graag een

scooter/brommer kopen een aerox of een booster.

Maar ik weet er niet zo veel van moet ik rijbewijs hebben

voor een scooter en hangt dat af van 50cc of 75 cc?

A klasse of B klasse ? Ik woon in belgie niet in nederland

miesschien is het anders in nederland. ik woon dus in

Belgie .ik snap dit allemaal niet zo goed kan iemand mij

helpen daar me heel erg bedankt.;

Toegevoegd na 4 minuten:
moet ik ook rijbewijs halen voor een 50 cc scooter want mijn vrienden hebben dat niet ze zeggen ik heb alleen verzekering

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow dude, maak er effe zinnen van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zijn dit geen zinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik ben al 2 jaar in belgie ik woonde eerst in spanje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, dus je bent Spaans. Dan is het begrijpelijk (je taalgebruik dan, de tekst niet ;)).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)

Antwoorden (1)

Hoi hoi,

Je mag in belgië een snorbrommer rijden zonder rijbewijs. dit is er dus een die maximaal 25km per uur loopt. Motorinhoud hiervan is tot maximaal 50cc.

Voor een gewone brommer van 45km per uur, ook hiervan is de motorinhoud tot maximaal 50cc, moet je het A3 rijbewijs halen. (behalve als je bent geboren voor 14 februari 1961)

Als je een motorinhoud hebt van meer dan 50cc kom je uit op een motor en moet je een motorrijbewijs halen. Daar moet je 18 voor zijn...DENK ik, want die regels zijn anders dan bij ons in NL.