Hoe komt het dat de claxon van mijn tomos s25 het niet meer doet?

ik heb pas een Tomos gekocht helemaal opgeknapt enzo, maar het is nooit gelukt om de claxon te maken. Ik heb hem eerst doorgemeten met de multimeter maar die gaf maar 200 millivolt aan en dat is veel te weinig. er zit ook geen kabelbreuk of zoiets in, dus heb ik het kastje van de schakelaar van de claxon opengeschroefd, maar daar snapte ik helemaal niks van. Als je op het toeter knopje drukt dan gaat het schroefje omhoog (zie foto) het is een schakelaar van een tomos e-start. Wat kan het zijn?

Picture for question
1.3K
TurfGraver
een jaar geleden
"Ik heb hem eerst doorgemeten met de multimeter maar die gaf maar 200 millivolt aan en dat is veel te weinig."
Meten is weten (moet je wel weten wat je moet meten) ;)
bartjanse09
een jaar geleden
ik heb de kabels die op de claxon moeten door gemeten
TurfGraver
een jaar geleden
Maar hoe?
Spanning gemeten met draaiende motor en dan knopje ingedrukt?
En anders weerstand van elk kabeltje tussen claxon en schakelaar, schakelaar zelf en alle andere kabels van begin tot eind doormeten.
bartjanse09
een jaar geleden
met draaiende motor en knopje ingedrukt heb ik de rode in de ene kabel en de zwarte in de andere daardoor ben ik er achter gekomen dat een tussen stukje van de kabel kapot was maar het probleem is nog steeds niet opgelost. en daarna heb ik de 2 puntjes die uit de schakelaar komen en waar de kabels van de claxon op moeten maar die gaf ook 200 milivolt.
TurfGraver
een jaar geleden
Spanning over de schakelaar meten heeft geen zin.
Accu los en kabels met ohm meter door meten.
Zal kabelbreuk of zo zijn (of claxon is gewoon stuk).
bartjanse09
een jaar geleden
ik heb geen accu op mijn tomos. maar 200 milivolt is toch veel te weinig voor een 12 volt toeter

Antwoorden (1)

Het membraam kan stuk zijn. Dan komt er geen geluid uit.
een jaar geleden