Kan ik nog me brommer certificaat geldig laten verklaren??

Ik heb in 2003 me brommer certificaat gehaald, toen de tijd had ik een brommer, maar na een aantal jaar was ik er klaar mee, en heb ik me brommer verkocht, nu wou ik laatst weer een brommer aanschaffen, maar hoorde ik dat mijn certificaat nietmeer geldig was, kan ik mijn certificaat nog geldig laten verklaren, en ik ben me pasje ervan ook kwijt.. Maar dit zouden ze toch wel ergens opgeslagen hebben... Kan iemand mij helpen bij deze vraag??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (3)

Nee dat kan niet meer,je had je brommercertificaat voor 1 oktober 2010 om moeten ruilen voor een brommerrijbewijs.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoelde 2009.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja,helaas wel.
Nee dat zal niet meer lukken, het volgende is van de site van de CBR gehaald:

Sinds 1 oktober 2009 is het niet meer mogelijk om uw bromfietscertificaat om te wisselen voor een bromfietsrijbewijs (categorie AM). Het certificaat is niet meer geldig en dus niet meer omwisselbaar.

Wilt u bromfiets rijden en bent u niet in het bezit van een ander rijbewijs, dan moet u eerst slagen voor een theorie- en praktijkexamen voor de categorie AM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je auto rijbewijs gewoon hebt of gaat halen mag je ook weer brommer rijden. Die kosten schelen tegenwoordig niet meer zoveel. Je bent gauw 600 euro kwijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap als je voor 600 je autorijbewijs kunt halen.