mijn scooter loopt stationair goed maar als je gas geeft verliest hij na een tijdje zijn kracht en na een tijdje doet hij t weer. hoe moet k t maken?

ik heb een peugeot squab. hij start super goed. maar na 30 sec. verliest hij kracht. als je het gas dan los laat dan gaat hij stationair lopen en dan loopt hij goed. na 5 sec kan je dan weer gaan rijden. wat moet ik doen om dit op te lossen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.4K
Bordensteker
8 jaar geleden
Het lijkt wel wat op ijsvorming in de carburateur, maar ik vind de beschrijving van de verschijnselen niet echt overtuigend. Dus ik heb wat vragen: Je start hem, eerst is alles goed, je rijdt weg, maar na 30 seconden verliest hij kracht. Dan laat je het gas los, en dan blijft hij wel stationair draaien. En al na 5 sec. kun je weer verder. Gebeurt het probleem daarna weer opnieuw, of blijft het bij één keer dat inhouden, dus alleen kort na de koude start?
En als het ook na die eerste hapering blijft terugkomen, is dat dan elke keer alweer na 30 seconden? Of hoe lang duurt het dan de volgende keren? Heeft de scooter dit al wat langer, of is het ineens van de ene op de andere dag begonnen? Alvast iets over ijsvorming in carburateurs:
http://motorfietsweb.nl/index.php?content=http%3A//motorfietsweb.nl/cgi-bin/motorfietsweb/dbsql/asktheweb.cgi%3Fthread%3D6208%26zoekterm%3D http://faq.ninja250.org/wiki/What_is_carburetor_ice%3F (Goed verhaal, maar Engelstalig)
PoppeSchuitema
8 jaar geleden
Kan het zijn dat de choke niet goed werkt?

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is je uitlaat vol met koolstof ?
zodat je uitlaat gassen niet goed meer kunnen worden afgevoerd.
zodra je het gas open draait kom er verhouding gewijs teveel uitlaat gassen in je knalpijp en die tegendruk veroorzaakt tegendruk in je cylinder ruime
dus minder goeie lucht verhouding beter gezegd vervuild mengsel van lucht brandstof en oude uitlaat gassen
dus kracht verlies.

Laat je uitlaat uitbranden ?

zal ie weer als een zonnetje draaien

Let wel ik heb geen idee hoe en wat het zit met tegenwoordig moderne uitlaten met mileu eisen enzo
Dus als er iets als een katalysator in zit

kan je hem ,(denk ik) niet zomaar even uitbranden
laat je goed adviseren

uitbranden is de uitlaat vullen met een beetje benzine en deze in de brand zetten zdat de kool afzetting loslaat
deze kool resten kun je dan verwijderen
zodat de capaciteit van de uitlaat weer goed is
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank u wel ik zou het proberen of het weerkt top!!!
capthavoc
8 jaar geleden
Het is de meest logische oorzaak
Dus valt het zeker te proberen
maar wees voorzichtig kijk of dat uitbranden wel kan met een scooter uitlaat kijk ook hoe je die losse kooldeeltje er uit moet halen achteraf laat je goed informeren.
succes
Bordensteker
8 jaar geleden
Bij een met koolresten en vettigheid dichtgegroeide uitlaat zou een motor voortdurend zwak en futloos moeten lopen, niet ineens inhouden en even later weer volop draaien. Volgens mij is het zeker niet de uitlaat!
Controleer de bezine toevoer, de vlotterkamer word niet snel genoeg bij gevuld