Wat kost het om een kenteken te vernietigen bij het RDW?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de auto zelf gesloopt?

Antwoorden (1)

Zelf een voertuig demonteren/slopen

Alleen door de RDW erkende demontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze regel.
Voertuigen die u wel zelf mag slopen of demonteren zijn:

personenauto's van 15 jaar en ouder
bedrijfswagens van 15 jaar en ouder waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg
motorfietsen
bromfietsen
aanhangwagens
bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg
Wat moet ik doen?
U stuurt een ondertekende brief naar de RDW. Hierin vermeldt u de reden waarom uw voertuig uit de kentekenregistratie gehaald moet worden. Samen met de brief stuurt u ook het complete originele kentekenbewijs mee. Dit bestaat uit drie delen; Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs. Verder hebben we ook een kopie van uw legitimatiebewijs nodig. Als het kenteken op naam van een rechtspersoon staat, moet u ook een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel meesturen. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 1 jaar.

Als de politie het voertuig heeft vernietigd, dan moet u een afstandsverklaring of een bewijs van vernietiging van de politie meesturen.

Het adres is:
RDW
afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam

De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden. De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Vernietigen kentekenplaten
U bent verplicht zelf de kentekenplaten te (laten) vernietigen.