Nee, een rijbewijs is niet nodig.

Een Canta is een gehandicaptenvoertuig, maar je hoeft geen handicap te hebben om erin te mogen rijden.

Omdat de breedte van het voertuig slechts 1,10 meter is, mag het -in tegenstelling tot een brommobiel- ook op het fietspad rijden, evenals op het trottoir of voetpad.

Toegevoegd na 34 minuten:
Sommige leveranciers geven bij aankoop een rij-instructie en rijbegeleiding. Een verzekering afsluiten voor het voertuig is verplicht.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Met de brommobiel, heeft u een rijbewijs of bromfietscertificaat nodig. Wanneer u geen geldig rijbewijs (meer) heeft, kunt u een bromfietscertificaat kopen op het postkantoor. Met de Canta heeft u geen rijbewijs nodig. Het voordeel van de Canta is dat deze aan te passen is aan uw handicap, en dat u er bijna overal mee mag rijden, van de 80-kilometerweg tot en met de winkelpromenade.
http://www.gawijsopweg.nl/vervoersmiddelen/brommobiel-en-canta
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is een correct antwoord in tegenstelling tot de reacties. Voor de canta heb je geen rijbewijs nodig. +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.waaijenberg.com/canta/uitvoeringen-en-prijzen?gclid=CMu6wYnEjdQCFUg8GwodbnYNrQ
Nee, voor een scootmobiel (bijvoorbeeld een canta) heb je geen rijbewijs nodig. Dit komt doordat een canta een scootmobiel is. Hiermee mag je op de weg 50-, fietspad 30- en op het voetpad 6 KM/H. Voor een brommobiel heb je wel een rijbewijs nodig. Dit zijn de 50 CC quad's en de microcars.

De voorwaarde zijn;
De scootmobiel mag niet harder gaan dan 10 KM/H, gaat hij dit wel? Dan moet je minimaal 16 jaar oud zijn.
Als je dan 16 bent mag hij maximaal 45 KM/H gaan.(net als een bromfiets)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Nee, voor een scootmobiel (bijvoorbeeld een canta) heb je geen rijbewijs nodig. Dit komt doordat een canta een scootmobiel." Nee hoor, @Phirox14 een Canta is een gehandicaptenvoertuig vergelijkbaar met een brommobiel. Het is zeker geen scootmobiel.
Kijk maar in mijn link met foto's en ook een lijst van verschillen. http://www.waaijenberg.com/canta/wat-is-een-canta