Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werken de voorrangssituaties?

Ik ga over een paar werken praktijkexamen doen voor de bromfiets, maar ik weet niet zo goed wie er eerst voorrang krijgt bij bijvoorbeeld op een kruispunt. Is er daar een ezelsbruggetje voor? Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat tips?
1.Geef het door rechts gaat voor
2. Degene met de kortste bocht mag voor en dan pas de ander
3. Kijk goed naar de aangegeven borden langs de wegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Voorrangswegen hebben voorrang op elk verkeer, met uitzondering van afslaande militaire colonnes, trams en voorrangsvoertuigen. Ook als je van een voorrangsweg afslaat hoor je voorrang te krijgen van ander verkeer. (Voorrangswegen gelden voor bestuurders, niet voetgangers).

Een kruising verharde met onverharde weg, daarbij heeft verharde weg altijd voorrang.

Trams hebben altijd voorrang, behalve als jij op een voorrangsweg rijdt en de tram niet.

Millitaire collones die al aan het oversteken/afslaan zijn hebben ook altijd voorrang.

2. Rechtdoorgaand verkeer (dus ook voetgangers!) op dezelfde weg gaan voor

3. Rechts gaat voor (geen voetgangers, behalve als ze rechtdoor gaan en jij niet)


Als je meer wilt weten zul je toch echt zo'n boekje moeten aanschaffen waarin alles staat. Met alleen deze info ga je het niet halen (ben zelf woensdag geslaagd ;-) )

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding