Mag je altijd een Jerrycan in je rugzak op de brommer hebben?

Oké mijn vraagt gaat is of je ter alle tijden een Jerrycan in bijvoorbeeld je rugzak mag hebben als je brommer gaat rijden? Dit vind ik zelf wel handig omdat ik geen benzine metertje op mijn brommer heb (prachtstuk uit 1991). Zo kom ik dus ook nooit zonder benzine te staan. Ik heb soms wel eens gehoord dat dit niet mag dus vandaar dat ik het hier vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja hoor, er is geen wet die verbied gevulde jerrycans te transporteren....
Zeker als het gaat om een half litertje om thuis te komen gaat.
Indien je iets van 2 liter mee gaat zeulen lijkt me het zo wie zo niet praktisch
En wellicht maakt dat het idd ook nog eens onveilig.
Alles wat onveilig is , word wel onder voor de wet verboden geschaard.
Dus hoeveelheid en verpakking kieEn met gezond verstand.
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Jawel, daar is wel degelijk een wettelijk verbod op.
Dat valt onder het vervoer van gevaarlijke stoffen. En daar heb je een vergunning voor nodig.
Maar een half litertje lijkt me geen bezwaar.