Als mijn zoon 16 is wil hij graag in een 45 kilometerauto'tje rijden, wat zijn de mogelijkheden en wat zij de eisen?

Zie omschrijving!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hij moet in bezit zijn van een AM rijbewijs en 16 jaar of ouder zijn.
Hier een site met hele toffe modellen en uitleg van 45 km auto,s. Een brommer of scooter is wel goedkoper.

http://www.brommobielcenter.nl/wanneer-mag-ik-in-een-brommobiel-rijden.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Minimaal is een brommerrijbewijs voor een 16 jarige.
11 jaar geleden
Minimaal inderdaad een brommer rijbewijs bij een 16-jarige. Dat houd tegenwoordig in dat er een rijopleiding gedaan moet worden op een brommer of scooter en afgesloten worden met een theorie en praktijkexamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geheel afhankelijk van het type voertuig.

Voertuigen die niet breder zijn dan 1.10m worden beschouwd als gehandicaptenvoertuig en is vrijgesteld van een rijbewijsplicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gehandicaptenvoertuigen met motor
Gemotoriseerde gehandicaptenvoertuigen kunnen zijn:

elektrische rolstoelen
scootmobielen
gesloten gehandicaptenvoertuigen * zoals de Canta, Amica, Arola en Mini Cruiser City
* gehandicaptenvoertuigen = voertuigen, niet breder zijn dan 1,10 meter, niet langer dan 3,50 meter en niet hoger dan 2,00 meter . Brommobielen zijn géén gehandicaptenvoertuigen.
Voorwaarden gesteld aan de bestuurder: