mag ik als ik geen rijbewijs heb met een brommobiel rijden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
misschien een alternatief voor u, als u geen rijbewijs heeft: voor het besturen van een gehandicaptenvoertuig, zoals een Canta ed heeft u geen rijbewijs nodig. deze voertuigen moeten wel aan aparte voorwaarden voldoen en vallen ook niet in de categorie brommobielen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-een-gehandicaptenvoertuig-met-een-motor.html

Antwoorden (6)

nee, voor het besturen van een brommobiel heb je een rijbewijs van de categorie AM nodig.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Je moet het theorie examen voor een brommerrijbewijs halen en praktijkexamen voor een brommobiel, dan mag je als je slaagt in een brommobiel rijden. Je hebt dus een rijbewijs nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een brommobiel te mogen besturen moet je een theorie-examen voor de bromfiets gedaan hebben daarnaast is er een praktijkexamen voor de brommobiel die je moet halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een brommobiel is een bromfiets op meer dan 2 wielen die lijkt op een kleine personenauto. Met een brommobiel moet u op de rijbaan rijden. Ook bent u verplicht een kenteken te voeren.

Praktijkexamen voor de brommobiel
Naast het theorie-examen voor de bromfiets is ook het aparte praktijkexamen voor de brommobiel verplicht.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/brommobiel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag alleen brommobiel rijden als je een categorie AM rijbewijs hebt. Dit is een bromfiets rijbewijs.
Je hebt nodig de theorie: AM en daarnaast moet de praktijk afgelegd worden in een brommobiel dan komt er: AM4 op je rijbewijs te staan. De 4 staat voor het aantal wielen. Voor een bromfiets is weer de praktijk bromfiets nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag zonder rijbewijs alleen in n vespacar of n canta rijden deze hebben geen kenteken en n gewoon verzekerings plaatje n brommobiel mag niet