Hoe navigeer ik me met een bromfiets naar een bestemming waarvan ik niet weet waar het is?

Er bestaat namenlijk geen navigatie voor bromfietsers, en als ik fietsnavigatie gebruik wordt ik natuurlijk op verplichte fietspaden geleid, en autonavigatie rijd ik op de snelweg of autosnelweg. Maar er moet toch iets zijn dat je als navigatie kunt volgen om ergens te komen waarvan je geen idee hebt waar dat adres is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk net zoals vroeger,gewoon je route uitpluizen en opschrijven,maar met het gemak van een p.c. en printer is dit tegenwoordig ook zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch lastig Maria als je niet via een routeplanner kunt uitzoeken WAAR je met je bromfiets MAG of MOET rijden.... goeie vraag dus!
Cryofiel
10 jaar geleden
Is het een idee om een gewone routeplanner te gebruiken (een navigatiesysteem dat je meeneemt, of een routeplanner op een website), en daarbij aan te geven dat je snelwegen wilt vermijden? Goede kans dat het dan al lukt. Voor de zekerheid kun je met Google Street View de route langsgaan om te kijken of er geen "verboden voor bromfietsers" borden staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies Pelle! Ik vind het ook wel een gedoe hoor, daarom bestaat er ook geen bromfietsnavigatie denk ik omdat je op bromfietspaden wel mag en dan ineens is het een verplicht fietspad en dan ben je strafbaar aan het rijden! Als ik dan de rijbaan op ga rijden als het een verplicht fietspad wordt, gaat me navigatie raar doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En Cryofiel, ik mag niet overal op de rijbanen dat is ook het probleem, als er een fiets/bromfietspad is mag ik niet de rijbanen berijden. Maar ik vind het wel een goed van je bedacht!
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik ging er eigenlijk van uit dat je zelf wel kunt zien of je op de rijbaan of op het fiets/bromfietspad moet rijden. Als de navigatie jou de rijbaan op stuurt en je rijdt op het ernaast liggende (brom)fietspad, dan is dat toch geen probleem?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, maar hij kan wel weglopen van de rijbanen
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is inderdaad een nadeel. Maar meestal kun je de rijbaan nog wel zien liggen, en kom je er bij de volgende kruising ook wel weer bij terug. Dan zou het navigatiesysteem de route weer moeten oppakken. En als je vooraf de route plant op een website, kun je dergelijke plekken al vooraf zien, en weet je dus waar je aan toe bent tijdens je rit. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor ,, je ziet niets over het hoofd :)
Cryofiel
10 jaar geleden
Dus... probleem opgelost?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaa ik denk het wel!

Het beste antwoord

Nou gewoon navigatie instellen op max 45km per uur en of snelwegen verbieden/vermijden afhankelijk van navigatie

Met Tom Tom kan je max snelheid van bet voertuig invoeren

Dat werkt perfekt en als je navigeert op je telefoon gewoon een waterdicht hoesje er bij monteren op je stuur en klaar ben je

Veel succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan ook net zo goed met je mobiel ( je htc, samsung of iphone ) gebruiken tegewoordig heb je veel handige apps voor hier in de nonderstaande link kan je telefoonhoesjes voor moters vinden dat kan denk ik ook voor je bromfiets gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om het probleem dat je een navigatiesysteem nodig hebt die speciaal aangeeft hoe een bromfiets moet rijden. Jouw antwoord heeft daar niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar het is de plaats op de weg: als je fietsnavigatie volgt, en je rijd toevallig op een fiets/bromfietspad is het prima met geel kenteken, maar als het verandert in een verplicht fietspad en de bromfietsers door worden gestoken naar de rijbaan, werkt je navigatie niet meer. En als je autonavigatie gebruikt, rijd je voor je het weet met een bromfiets op een autoweg of een autosnelweg. Ik gebruik ook fietsnavigatie op mijn Iphone
Met een "ouderwetse"land/toeristenkaart?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar staan geen bromfietsroutes op....
niko
10 jaar geleden
nou en....
Voor brommers is er niets op dat gebied.
Je moet gewoon aan de hand van een wegenkaart gewoon je planning opstellen en de plaatsen die op jouw route liggen op een lijst zetten. Zo deed ik het in het verleden ook om van Haarlem naar Groningen te rijden op de bromscooters.