hoe groot is de tankinhoud van een piaggio new fly?

Ik heb deze scooter nu twee maanden en als ik wil tanken (met een bijna lege tank) kom ik nooit verder dan een bedrag van €7,- omdat de tank al vol is. Op het BONNETJE staat dat er maar +/- 4 liter getankt is. Maar op websites heb ik vind zie ik een variatie van tankgrootte 6 - 7,5 liter. Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, misschien is het inderdaad de benzinemeter die niet zo accuraat is!

Het beste antwoord

De totale tankinhoud van je Piaggio new fly is volgens de service manual 7,2 liter waarvan 1,5 liter reserve.
In bijgaande link http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/piaggio_fly_4t_servicemanual.pdf kun je dit vinden onder capacities.
Ik vermoed dat op de websites die jij bezocht hebt de ene tankinhoud is aangegeven inclusief reserve en een andere zonder reserve.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De afbeelding is per abuis dubbel geplaatst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar hoe komt het dan dat als ik ga tanken (terwijl de tank bijna leeg is!) dat er maar 4 liter in kan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waaruit concludeer je dan dat je tank bijna leeg is? En alstiedan 'leeg' is en er gaat maar 4 liter in dan is je tankinhoud afgezien van reserve maar 4 liter.
Denk eerder dat je benzine metertje van het padje is of ik interpreteer je vraag verkeerd. Mvg. TX
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem eens een liter benzine mee (in een jerrycan of PET fles o.i.d.).
Rijd dan net zolang door tot je brommer stil valt. Gooi die liter er helemaal in, rijd naar het dichtstbijzijnde benzinestation en vul de tank verder af. Getankte hoeveelheid + 1 liter = totale tankinhoud. Als dat een stuk minder is dan wat er in de handleiding staat is er iets mis met je brommer. Als het 7 liter of meer is klopt je benzinemeter niet.