hoe kom je met je brommobiel in de C-buis van de Benelux tunnel?

buis C is oorspronkelijk bedoeld voor wisselstrook, ligt daarom tussen de twee hoofdbuizen.
nu is deze buis geschikt gemaakt voor bromfietsen en brommobielen, maar hoe kom je in die buis?
je moet de rijbanen A-B en D-E ten alle tijden oversteken
hoe is dit geregeld? wie weet de route?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Als je van zuid naar noord rij, dan kan je via de butaanweg richting de fietstunnel daar in de buurt zit een ingang voor die C-buis, maar het kan zomaar zijn dat die afgesloten is met een hek.. Misschien een idee om even contact op te nemen met rijkswaterstaat die kunnen je vast meer vertellen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is gelukt! ik ben van zuid naar noord en later van noord naar zuid door de C-buis van de Beneluxtunnel gereden
de bebording is nog niet aanwezig, je rijdt over bedrijfsterreinen en van N->Z moet je door een inrij verbodsbord inrijden voor alle verkeer verboden rijden.
Rijkswaterstaat ocu dat bord op zijn minst kunnen verwijderen.
het is eenvoudig, maar dat is met alles als je het weet.
bedankt voor de naam 'Butaanweg', want daar heb ik veel aan gehad.
groeten, Dré