Gaat een snorfiets nou maximaal 25 km/h of mag deze maximaal 25/h. Als deze dat maximaal mag, kan ie dan wel harder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Snorfietsen mogen niet sneller kunnen dan 25 km/h, met een correctie van 5 km/h. Er is dus een maximum van 30 km/h toegestaan, ware het niet dat je zowel binnen als buiten de bebouwde kom maximaal 30 km/h mag. Overigens kun je 'em wel opvoeren, dan kan die misschien wel 50. Is alleen niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, maar als je hem bijvoorbeeld bij een dealer koopt, kan die dan ook echt maximaal 25 km/h, want op internet zie ik wel eens dat snorfietsen op de rollerbank maximaal 39 km/h mogen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de rollerbank is je maximale snelheid 30 km/h. Als het een betrouwbare dealer is, mag je ervan uitgaan dat de snorfiets die je koopt niet harder gaat dan die snelheid, of niet harder dan 25 km/h. Dit kun je evt. bij de dealer navragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt er is bij de rollerbank een correctie die van de behaalde km/u wordt afgetrokken op die manier is het dus best mogelijk dat ondanks dat de snorfiets te hard gaat, je dus na correctie van de rollerbank binnen de norm valt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39 km/h is wel erg boven de norm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9 van de 10 snorfietsen die ze bij de dealer koopt, gaan al 40/45 km per uur. Zo komen ze de fabriek uit.
Hoe hard een snorfiets exact gaat hangt af van het merk/type. Het gemiddelde ligt tussen de 25 a 30km/u.

Deze snelheid heeft niets te maken met dat ie niet harder zou 'kunnen'. Het zijn precies dezelfde uitvoeringen als scooters. Alleen extra begrensd.

50, 60, 70, is allemaal mogelijk.
Google maar wat rond; varioring, katalysator. Zijn voorbeelden van begrenzers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snor scooter gaat puur om het feit dat je een blauwe kenteken hebt en dat je geen helm draagt , de maximum snelheid die deze kunnen bedragen is niet te bepalen want je hebt de standaart cilinder 49, nog wat cc .
als je hier een 250 cc onder gooit ga je dus heel hard .
hiermee is een snelheid te bereiken van 140km/h .

met een gewone 50 cc (eigenlijk 49,5 ) kan je een snelheid behalen van rond de 80km/h wel