Mag ik mijn brommer op de stoep parkeren voor mijn huis?

Er geld dus geen parkeerverbod voor fietsen/brommers oid. Ik zet 'm netjes tegen de muur van mijn huis aan. De stoep is openbare weg hier en er is ruimte genoeg om er met kinderwagen of rolstoel langs te gaan.

Toegevoegd na 1 uur:
Mag het nou WEL of NIET? Iemand misschien met bron?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Ja, dat mag wel, ik heb om dit te ontdekken een gratis examen gemaakt op http://www.theorieles.nl/examens/brommer/testexamen/. de uitkomst bij de brommer was:

dat het wel mocht.
Als je maar genoeg ruimte over laat zodat mensen er gewoon langs kunnen.
Als je het zelf gaat maken zul je er achter komen dat het dus mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me net voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u! Dit zijn de betere antwoorden! Crea ook bedankt ;)

Andere antwoorden (3)

Zolang er geen expliciet bord staat wegens parkeerverbod en je geen voetgangers hinderd mag je je brommer daar parkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. De stoep, het trottoir is altijd verboden voor fietsers, brommers ja zelfs voor rollators of een scootmobiel tenzij er een vergunning is verleent want de stoep is uitsluitend voor voetgangers bestemd. Daarom zul je zo-ie-zo ook geen verbodsbord daarvoor op de stoep zien. En dat jij vindt dat er genoeg ruimte is en dat het best kan is niet relevant voor de wet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dit soort borden dan? http://a1.img.mobypicture.com/2d2def3dec3b650466603e84b01d589b_large.jpg Zie wel vaker borden dat je ergens niet op de stop mag parkeren met fiets/brommer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor rollators en scootmobielen geloof ik niet zo, dan zou je je kinderwagen ook niet buiten mogen hebben staan, of moet je daar dan ook een parkeerkaartje voor kopen?
ja het mag wel als je voetgangers maar niet hindert.