Als je als 16 jarige je trekkerrijbewijs haalt mag je dan ook op een brommer rijden?

De zoon van mijn vriendin gaat vanuit zijn opleiding als het goed is op 16 jarige leeftijd zijn trekkerrijbewijs halen.
Als je het autorijbewijs hebt krijg je automatisch je brommerrijbewijs maar de regeling met trekkers kan ik niet terugvinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.8K

Het beste antwoord

Dat mag niet als hij geen bromfietsrijbewijs heeft.

Een bromfietsrijbewijs krijg je er niet "gratis" bij als je een trekkerrijbewijs haalt.

De als bron gebruikte site is een samenwerking van het CBR en de RDW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk, ik had de site nog niet gevonden.
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dit staat altijd op je rijbewijs!
Maar sinds kort moet je zowel praktijk als theorie voor brommers moet doen en je krijgt dan ook niet zomaar een brommer rijbewijs er gratis bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals als je het autorijbewijs hebt hoef je niet nogmaals examen te doen voor de brommer het zgn AM rijbewijs.
Mijn vraag is dan ook hoe het zit als je een trekkerrijbewijs haalt (dat mag ook vanaf 16 jaar)