Mijn brommer/snorfiets (kymco agility 50) valt uit tijdens het rijden (bij gebruik van linker rem), wat kan het probleem zijn?

In eerste instantie viel de snorfiets uit toen ik mijn remmen moest gebruiken (bijvoorbeeld stoppen om voorrang te verlenen) tijdens het rijden. Daarna startte hij helemaal niet meer (kickstart is al kapot)
Ik heb bij de accu gekeken en deze zat niet goed vast dus deze heb ik weer vast gezet. Ook de zekeringen gecontroleerd.

De accu klonk leeg dus heb ik ‘m via startkabels weer aangekregen. Hierna een stukje gereden om de accu weer bij te laden.

Echter gebeurde tijdens dit ritje hetzelfde als de keer ervoor. Ik moest remmen en toen viel hij weer uit.

Ik zie dat als ik de rem gebruik het klokje op het stuur minder fel gaat branden. Ook zitten de kappen van het stuur een beetje los.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik weet niet waar ik verder moet beginnen ?

2.1K
jc54
12 maanden geleden
En wat wil je van ons weten?
jc54
11 maanden geleden
Aan jouw vraag/verhaal te zien ben je geen techneut. Deze brommer/scooter moet eens goed nagekeken/gerepareerd worden door een vakman.

Antwoorden (2)

Dat kan liggen aan een aantal dingen. Ik zou het volgende even nagaan:

1. Problemen met de remlichtschakelaar: de linkerrem is gekoppeld aan een schakelaar die het remlicht activeert. Als deze schakelaar kapot is, kan dit leiden tot problemen met het uitvallen van de brommer/snorfiets.
2. Elektrische problemen: als er een elektrisch probleem is met de brommer/snorfiets, kan dit leiden tot uitval van de motor wanneer de linker rem wordt gebruikt. Dit kan te wijten zijn aan een slecht contact in de bedrading of een probleem met de accu.
3. Problemen met de remblokken: als de remblokken versleten zijn of niet goed afgesteld, kan dit leiden tot uitval van de brommer/snorfiets wanneer de linker rem wordt gebruikt.
4. Problemen met de carburateur: als de carburateur vuil of verstopt is, kan dit leiden tot problemen met de brandstoftoevoer en uiteindelijk tot het uitvallen van de motor wanneer de linker rem wordt gebruikt.

Mocht het nog steeds niet lukken, dan toch even een monteur raadplegen.
11 maanden geleden
Het kan zijn dat de remlichtschakelaar niet goed werkt of dat er een probleem is met de bedrading. Het is aan te raden om dit te laten controleren door een monteur om verdere problemen te voorkomen.
9 maanden geleden