Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga morgen 2e hands electrische scooter kopen, waar moet ik op letten?

De hele 'brommerleeftijd' is zo'n beetje langs me heen gegaan. Nu moet ik toch aan een (electrisch) aangedreven tweewieler. Bij een fietsen/brommerzaak zag ik onderstaand model staan en qua ruimte die het apparaat in beslag neemt, zou hij prima zijn. Volgens de verkoper kon ik uiteraard geen betere keuze maken, maar zijn er nu nog dingen waar ik op moet (of kan) letten?

Er zit nog wel twee jaar garantie op. (Accu en motor).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk dat de accu's wel belangrijk zijn om op te letten. dit is een erg duur onderdeel van de scooter. als hij erg lang heeft stil gestaan (3 maanden) zonder aan een lader te hebben gestaan gaat de kwaliteit snel achteruit. met het gevolg dat je met een volle accu niet meer de actieradius haal die door de fabriek is opgegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zou nog kunnen kijken of het frame recht is .je kunt dit zien door bv door een plas te rijden en dan kijken of je bandensporen recht op elkaar vallen. verder zou ik me geen zorgen maken als je hem bij een winkel koopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal gerust wel goed zijn als het een nieuwe brommer betreft.Maar ook voor een electrische brommer moet je een AM rijbewijs hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De helm is heel belangrijk (voor de onherkenbaarheid) en lid worden van de wegenwacht natuurlijk, accu's zijn altijd leeg als je het niet verwacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding