Is deze deuk erg in de uitlaat ? En beinvloed het de performance ?

Ik heb net deze uitlaat binnen gekregen maar er zit een deuk aan het einde. Is erg voor de performance of maakt et niet zoveel uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Het deukje zit na de knalpot. Dus de druk die zich opbouwt in de knalpot ondervind geen extra weerstand in dat gebied. Echter zal het moeilijker worden voor de opgebouwde druk om te ontsnappen.
Dit zul je met een normaal gebruik van een auto/scooter niet merken, maar het heeft uiteindelijk wel (minimale) invloed op de performance.

Als je bij deze link bij het kopje eigenschappen kijkt zal het misschien wat duidelijker voor je worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor

Als je deze hebt besteld dan hoor je gewoon een onbeschadigde uitlaat binnen te krijgen. Dus of hij de performance beinvloed of niet. Je moet gewoon een nieuwe krijgen van de verkoper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem online besteld en heb al getekend aan de deur. Hoe los ik dit op??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de koerier jou de kans gaf om het pakketje eerst te openen en het te controleren en jij ging akkoord kan jij niks doen. Zoniet, dan moet je contact opnemen met de verkoper via de telefoon of mail over het probleem. Dan kan de verkoper je vragen om deze te retourneren zodat jij een nieuwe krijgt.
Hij kan het ook vies spelen en zeggen dat je hem hebt laten vallen (wat ik overigens niet zo een heel gek scenario vind als ik naar de vorm van de deuk kijk). Gewoon contact opnemen met de verkoper en van daaruit weer verder stappen nemen. Pro-actief en scherp blijven. Een (slechte) verkoper kan erg passief en langzaam zijn. Blijf hem confronteren met jouw probleem. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik hem dr onder gooi en test of tie het doet? Kan ik hem dan ook nog terugsturen?? (je weet natuurlijk pas of tie het doet als je hem geprobeerd heb) of geld dit niet voor de uitlaat??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem niet eronder GOOIEN. Dan word de deuk alleen maar erger ;). Maar ik zou hem niet installeren. Dan heeft de verkoper alleen maar meer argumenten om jou te beschuldigen. En je kan hem eronder zetten, maar zoals ik al zei zul je dan niet veel merken. Alleen met echte bench en meet apparatuur zul je een verschil merken.
Het zou trouwens ook nog kunnen dat de deuk niet ten goede komt van het geluid. Gewoon contact opnemen met de verkoper! Je hebt een beschadigd product gekregen dus je hebt recht op een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee bedankt pesu ik ga ze morgen ff bellen. Maar ik zit nu dus zonder vervoer. En dan ben ik bang dat het weer een week (of langer) kwijt ben met retouren nakijken nieuwe krijgen enzo :( daarom zie ik er best wel tegen op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan altijd nog het OV gebruiken. En retourneren kan lang duren ja. Ik neem aan dat het een scooteruitlaat is dus waarschijnlijk kan je ook nog de fiets gebruiken of rijden zonder uitlaat ;). Op marktplaats zijn genoeg uitlaatjes van 10Euro te vinden. Succes ermee! Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord heeft me erg geholpen en al helemaal in de reacties . Op het beantwoorden van me vragen. Onwijs bedankt!!

Andere antwoorden (2)

Dit is niet een deukje maar een flinke deuk, dit kan zeker de performance aantasten. Maar je zult hier niet veel van merken. Ik de race scéne is dit anders omdat het dan om tijden van 10e seconden gaat. Als dit een nieuwe uitlaat betreft zou ik heb zeker terug sturen en een nieuwe eisen. Ook als dit een 2e handse is, als dit niet de afspraak was.
Omdat er een deuk in de uitlaat zit is de tegendruk iets groter van de uitlaat en zullen de uitlaatgassen wat meer druk opbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet zoveel uit. Hij is nog wel genoeg open. Misschien dat het je performance een klein beetje beïnvloedt, maar ik denk dat je dat niet eens merkt. Maar je hoort gewoon een onbeschadigde binnen te krijgen, dus terecht als je hier een probleem van maakt.