Is deze deuk erg in de uitlaat ? En beinvloed het de performance ?

Ik heb net deze uitlaat binnen gekregen maar er zit een deuk aan het einde. Is erg voor de performance of maakt et niet zoveel uit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het deukje zit na de knalpot. Dus de druk die zich opbouwt in de knalpot ondervind geen extra weerstand in dat gebied. Echter zal het moeilijker worden voor de opgebouwde druk om te ontsnappen. Dit zul je met een normaal gebruik van een auto/scooter niet merken, maar het heeft uiteindelijk wel (minimale) invloed op de performance. Als je bij deze link bij het kopje eigenschappen kijkt zal het misschien wat duidelijker voor je worden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor Als je deze hebt besteld dan hoor je gewoon een onbeschadigde uitlaat binnen te krijgen. Dus of hij de performance beinvloed of niet. Je moet gewoon een nieuwe krijgen van de verkoper!

Dit is niet een deukje maar een flinke deuk, dit kan zeker de performance aantasten. Maar je zult hier niet veel van merken. Ik de race scéne is dit anders omdat het dan om tijden van 10e seconden gaat. Als dit een nieuwe uitlaat betreft zou ik heb zeker terug sturen en een nieuwe eisen. Ook als dit een 2e handse is, als dit niet de afspraak was. Omdat er een deuk in de uitlaat zit is de tegendruk iets groter van de uitlaat en zullen de uitlaatgassen wat meer druk opbouwen.

Het maakt niet zoveel uit. Hij is nog wel genoeg open. Misschien dat het je performance een klein beetje beïnvloedt, maar ik denk dat je dat niet eens merkt. Maar je hoort gewoon een onbeschadigde binnen te krijgen, dus terecht als je hier een probleem van maakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100