Is een schakelbrommer illegaal in Nederland?

Ze gaan vaak harder dan 45, ook als niet zijn opgevoerd en alles standaard is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee die zijn niet illegaal maar als je er een nieuw koopt rijdt hij 45 km per uur. Dat is de wettelijke standaard.
capthavoc
7 jaar geleden
De oudere old timers die ik had zundapp en kreidler, mijn oude batavus,....... zucht
gingen standaard zowat 60 met alleen een iets grotere uitlaat
die zijn niet illegaal, te snel er mee rijden was dat eigenlijk wel
maar nee als je cylinder inhoud
49,9(999999999 ;) cc is, was vroeger in elk geval niet illegaal
heden ten dage ook niet meen ik.

Antwoorden (1)

ja een schakelbrommer is legaal mits die aan alle technische eisen voldoet. er zijn diverse schakelbrommers die je kan kopen die een cilinderinhoud hebben van max 50cc en niet harder als 45 gaan. heb als voorbeeld een aprilia sx50 toegevoegd deze is 50cc en is begrenst op 45km.