Waar kan ik de grote zeeschepen van dichtbij bekijken?

Ik wil al heel grote zeeschepen bekijken van dichtbij (niet spotten met een verrekijker oid).

Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan doen? En minstens zo belangrijk, hoe kom ik daar. Uiteraard weet ik dat ik zomaar naar de Rotterdamse havens kan rijden, maar daar kom ik geen wijs uit. Al de borden met havennummers.

Iemand adres die ik in mijn navigatie kan zetten bijvoorbeeld? Elke andere gerichte aanwijzingen zijn ook zeer welkom.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Boten
10.9K
ronron1212
3 jaar geleden
https://hotspotholland.nl/shipspotting-rotterdam
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://indebuurt.nl/denhaag/genieten-van/mysteries/mysterie-daarom-liggen-er-zoveel-schepen-voor-de-haagse-kust~132734/
Pieterke
3 jaar geleden
Hier kun je zien waar en wanneer grote cruiseschepen aankomen: https://www.cruisereiziger.nl/aankomsten/aankomsten-nederland/
Pieterke
3 jaar geleden
Vergeet te vermelden dat de meeste cruises dit jaar komen te vervallen en alle cruises in Amsterdam en Rotterdam, maar er zijn er dus een aantal die voorlopig nog wel doorgaan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het Noordzeekanaal:
Begin 2022 moet de getijonafhankelijke Nieuwe zeesluis in IJmuiden operationeel zijn. Het wordt de grootste zeesluis van de wereld. Toegang naar het Noordzeekanaal.
Max. toegelaten scheepsafmeting: Lengte 399m, breedte 57meter, diepgang 13,75meter. Onderzoek deze website, misschien vind je iets van je gading.
https://www.portofrotterdam.com/nl/scheepvaart/operationele-informatie/nautische-informatie/aankomst-en-vertrek-van-schepen

Antwoorden (3)

Ship Spotten - de allergrootste
Ship spotten kan overal aan het water, zolang er maar mooie schepen voorbij komen. Maar om de allergrootste schepen te kunnen zien, moet je aan de Maasmond, de ingang van de Nieuwe Waterweg, bij Hoek van Holland / Tweede Maasvlakte zijn. Hiervoor zijn 2 locaties:
1 Slag Maasmond (Tweede Maasvlakte)
Vanaf de Tweede Maasvlakte (richting havennummer 9880) heb je een mooi zicht op de aankomst en vertrek van zeeschepen.
Dit punt ligt aan de zuidkant van de Nieuwe Waterweg.
2 Noorderpier (Hoek van Holland)
Ook vanaf de Noorderpier bij Hoek van Holland heb je een mooi zicht op de aankomende en vertrekkende zeeschepen.
Dit punt ligt aan de noordkant van de Nieuwe Waterweg.
3 jaar geleden
Je kunt ook IJmuiden proberen, hoewel daar minder scheepvaartverkeer is. Adres/navigatie: Zuidpier: Kennemerboulevard IJmuiden (betaald parkeren)
Noordpier: Reyndersweg Wijk aan Zee
3 jaar geleden
Ga aan de Nieuwe Waterweg staan. In Hoek van Holland, Maassluis en Vlaardingen varen ze vlak langs. Ook kun je daar heel gemakkelijk parkeren, op mooie zomerdagen is het uiteraard wat drukker. Tip: op www.cruisekalender.eu/rotterdam kun je precies zien op welke dagen er grote cruiseschepen passeren en hoe laat ze vertrekken uit Rotterdam.