Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een bootje koop die ik goed schuur en dan weer wil gaan verven hoe doe ik dat dan en met welk soort verf??

Als ik een bootje koop die ik goed schuur en dan weer wil gaan verven hoe doe ik dat dan en met welk soort verf??
En welke soort grondverf heb ik nodig?Kun je gewoon gamma verf nemen?? en hoeveel keer moet ik het oververven??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
2.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat wil je met die bootje doen? Vaart de bootje in zoet of in zout water? (Maakt uit voor eventuele anti-fouling.)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Boven waterlijn 2 keer grondverf + minimaal 2 keer lak

Onder waterlijn 2x anti fouling

Ik heb het net gedaan en heb Epifanes 1 componenten verf gebruikt. Epifanes is de goedkopere onder de dure verven.

Grondverf kost 16,50 per bus, lak 25,50 per bus bij kniest.nl. Beide goed voor 11m2. Waarschijnlijk heb je van ieder maar 1 bus nodig. Neem goedkoper spul en je bespaart je bijvoorbeeld 10 euro in totaal... met de kans dat je het snel weer opnieuw moet doen. Die 10 euro staat in geen verhouding met het werk en de uren die je er in moet stoppen. Koop dus goede verf.

Antifouling is duur van ieder merk maar daar heb je aan 1 bus ook genoeg.

Epifanes is te krijgen in iedere watersport zaak en in meerdere kleuren.

http://www.epifanes.nl/nl/products/grondverven-en-primers/

http://www.epifanes.nl/nl/products/aflakken-in-kleur/

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou sowieso watervasteverf gebruiken ;) Je hebt ook speciale verf die wordt gebruikt voor boten. (Zie Link)
Goeie lak is ook erg belangrijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk of het een stalen, houten of polyester bootje is, en ook of het voor boven of onder de waterlijn is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding