Moet je voor de boot reserveren als je met de auto naar Texel gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
2.6K

Het beste antwoord

Reserveren is niet nodig, je kan wel alvast een ticket kopen op de website van de Teso;
https://www.teso.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=203&lang=nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, je moet wel op tijd zijn en een kaartje kopen voor de overtocht. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Ik ben al heel vaak op Texel geweest maar heb dat nog noot moeten doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de boot, of boten varen zo vaak op en neer dat je gewoon in rij kan aansluiten en wachten tot je aan de beurt ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, en ze gaan maar één keer per uur, dus hou de dienstregeling in de gaten: http://www.teso.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=64&lang=nl anders sta je dadelijk 3 kwartier te wachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens hun site:

Kan ik een overtocht reserveren?

Nee, een plaats reserveren voor de overtocht is niet mogelijk. Reserveren is ook niet nodig: gezien de capaciteit en de frequentie van onze bootdienst komen wachttijden nauwelijks voor.
13 jaar geleden
Nee. Je komt bij een hokje, je bestelt je kaartje (voor hoeveel personen, en voor hoeveel auto's) en je kunt plaatsnemen in de rij voor de boot. Als de boot er is gaat de rij rijden, er staan mannetjes in gele of oranje hesjes te popelen om je naar een plaatsje te sturen, je parkeert je auto, en je kunt op de boot rondstruinen. Het is een hele mooie boot, mooi groot, en er zit ook zo'n winkeltje in voor souvenirtjes en ansichtkaarten. Vooral bovenop het dek is mooi (vind ik persoonlijk). Daar kun je lekker uitwaaien en nog precies zien hoe ver het nog naar Texel is. Namens mij een fijne vakantie naar Texel toegewenst ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je met de Dokter Wagemaker geweest. Die andere boot is veel ouderwetser.
Nee, je sluit gewoon achter aan in de rij. In de zomer hebben we wel eens een veerboot moeten wachten, vanwege de drukte. Maar goed, dat is dan een half uurtje. Daarom ruim op tijd gaan. Nu, buiten het seizoen, zal het geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat hoeft niet ben er zelf ook een paar keer geweest, alleen met bepaalde feestdagen is het wel extra druk dus daar moet je wel rekening mee houden, ze gaan om .30 weg van Den Helder en .00 van Texel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, reserveren hoeft niet. Er varen momenteel op de drukke dagen (vr en za) in het vakantieseizoen 2 boten continu heen en weer. Je koopt in Den Helder een kaart, die meteen ook voor de terugreis geldt. Die kaart is geldig voor de auto + inzittenden. De wachttijd is nooit heel lang, meestal kun je bij de eerstvolgende afvaart mee.