Bestaat er een accuhoosmachine om je boot leeg te pompen? Zoiets als een accuboormachine.

Ik doe het nu met een hoosblikje en dat gaat goed maar vind ik niet leuk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een watersportwinkel kun je een handpomp kopen. Lijkt ergens wel een beetje op een fietspomp. Het betreft een dikke buis met daarop een handvat om mee te pompen, net zoals je met een fietspomp doet. De onderkant van die dikke buis steek je in de waterplas in je boot.
Bovenaan de buis zit een afvoerslang die je over de reling van de boot
gooit. En dan pompen maar. Gaat een stuk sneller dan met een hoosblikje!!
En als het water eenmaal goed wegloopt, gaat het bijna vanzelf.

Het beste antwoord

Ik zou in jouw geval een 12volt bilgepompje kopen en daar een niet al te grote accu bij, bijvoorbeeld een accu van een motorfiets. Zo'n pomp kan je bij de meeste watersportwinkels wel kopen, ze beginnen zo rond de 25 euro. Een geschikte accu zou je ook kunnen kopen bij Conrad, een accu met een capaciteit van zo'n 10 Ah is voor jouw toepassing voldoende. (Ik doe het overigens ook zo)

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/250916/Conrad-energy-CE12V12Ah-Loodaccu-12-V-12-Ah-Loodvlies-AGM-Kabelschoen-635-mm-b-x-h-x-d-151-x-95-x-98-mm?ref=searchDetail
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is zo'n gedoe met draadjes en een pompje en dan ook nog de accu en om het helemaal goed te doen een zonnepaneeltje.
Ik zoek gewoon een handzaam apparaat die je in het water stopt en dan op een knop drukt en dat dan het water in de sloot verdwijnt.