in de binnenvaart waar de schipper met zijn vrouw aan boord werkt ,is het voor bijna 90 % de vrouw die aan het roer staat bij het afmeren , dan staat de schipper voorop om een touwtje vast te zetten , omdat deze kundig zijn in het om de paal mikken van een touw , op de plezier vaart stapt er iemand aan wal en gaat dan het schip met de hand vast houden , dat kan omdat het maar een klein vaartuig is
+ de pleziervaart schippers hebben (soms)ook wel een beetje haantjesgedrag , want als je het hele jaar op kantoor zit en je beleefd geen drol , dan moet je in de vakantie natuurlijk wel aan je partner laten zien hoe goed de KAPTEIN kan varen
dus moet matroos mama de orders van de gezagvoerder wel even opvolgen , binnen schepen zijn ook veel beter uitgerust dan pleziervaart ,kopschroeven ,radar, veel pk's , spudpalen ja dan voel je je als schippers vrouw een hele stuurman
Toegevoegd na 2 minuten:
ga in de vakantie eens bij eens sluis staan waar veel pleziervaart is , je lacht je rot als je ziet wat daar allemaal gebeurt