wat zijn voor en nadelen van vleugels aan je buitenboordmotor en gaat hij er ook harder door of juist niet ?

ik wil ze misschien gaan kopen maar weet niet of mijn boot dan misschien zachter gaat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
11.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je een hydrofoil?

Antwoorden (1)

Het idee zou zijn dat je het water uitgeduwd wordt wat een aantal voordelen zou geven:

"Hydrofoil voor buitenboordmotoren
Bij gebruik van deze Lalizas hydrofoil zal het besturen van uw boot een plezier worden.
De Lalizas hydrofoils zijn speciaal ontworpen vleugeltjes die de prestatie van uw buitenboordmotor enorm verbeteren.
Ze zijn verkrijgbaar in 2 maten: van 4 tot 50 pk en vanaf 50pk en hoger.
De hydrofoils worden vlak boven de schroef geplaatst.
Het brandstof verbruik van uw buitenboordmotor wordt door de hydrofoils verminderd.
Maar het voornaamste pluspunt is dat de bestuurbaarheid van de boot sterk verbeterd en maximale lift wordt gegarandeerd en de trim verbeterd."

http://www.123watersport.nl/hydrofoil-buitenboordmotor-lalizas.html

Of je er sneller van gaat staat er niet bij maar als je echt uit het water geduwd wordt zou je ook wat sneller moeten gaan.