Kan je een 15 pk Yamaha handstart ombouwen naar el start? En hoe?

Ik ga een bootje kopen met een Yamaha 15 pk 2takt handstart er achter. Hoe bouw ik deze om naar elec. Start? En waar vind ik de goede materialen?
Wie wil mij dit uitleggen en eventueel links geven met materiaal/ uitleg?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
2K

Het beste antwoord

Daar levert Yamaha kant en klare sets voor. Het is een beetje moeilijk om aan te geven hoe uitgebreid zo'n set is ,dat verschilt van motor tot motor. Er zit uiteraard een startmotor in de set en meestal moet ook het vliegwiel worden vervangen door een exemplaar waar een starterkrans omheen zit. Ook komt er een startrelais bij en een beveiliging dat de motor alleen in de neutraalstand te starten is. Al met al zijn deze ombouwsets niet goedkoop, reken maar op 800 a 1000 euro, en het is nog maar de vraag of een dergelijke set nog te leveren is voor deze motor. De motor op de foto is zeker al zo'n 30 jaar oud.
Je zou bij verschillende watersportzaken kunnen informeren of ze misschien wat gebruikte onderdelen hebben liggen.