uitlaat van dieselmotor stinkt ?

De uitlaat van mijn ford mermaid 6 cilinder met 120 pk in mijn boot rookt en stinkt naar rotte eieren. ik heb al veel gedaan, verstuivers laten repareren, olie ververst, alle filters vervangen . wat kan ik hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
4.3K

Het beste antwoord

Heb je geen oude diesel in je tank ?! Dit is duidelijk een zwavel geur dat duidt Op of slechte verbranding dus geen goede bedrijf's temperatuur of een cilinder werkt niet goed mee . Of oude vervuilde diesel in je tank . Drijft er viezigheid op de diesel , ? Water , ? Er bestaan vloeistoffen due je door de diesel kan gooien ? Daar heb ik geen ervaring mee wel de tank leeg maken kijken of er misschien water in komt of ? Dat er een soort diesel alg. in je tank zit . :( dat laatste komt vaak voor ja oude vervuilde diesel :(.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk het wel ? Maar het kan ook slechte verbranding zijn door een mechanisch defect .

Andere antwoorden (2)

dan zit er te veel zwavel in de brandstof, wat je nu aan brandstof heb opmaken probeer de boot te slingeren zodat de brandstof goed mixt. of tank compleet schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rotte eieren lucht is typerend voor een niet of slecht functionerende katalysator danwel defecte lamdasonde