Hoe schrijf je een boot in in Nederland?

Ik kocht in België de romp van een boot. Ik hoorde dat het interessanter is om hem in Nederland te laten inschrijven, onder meer omdat het allemaal veel sneller gaat. Tot welke instantie moet ik mij wenden?

Toegevoegd na 6 minuten:
De boot is 14 meter lang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
2.5K

Het beste antwoord

naar mijn weten is het niet verplicht je boot in te schrijven.
Wel kan een bank dat een hypotheek verleent er om vragen.

Als je hem registreert bij het kadaster wordt er een soort brandmerk in de boot gezet.

Maar de vraag is wat is interessant in jouw geval? Welk voordeel denk je te halen?

Mijn boot is wat korter maar heb ik ook niet dusdanig geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Afhankelijk van de lengte en de snelheid bij één van onderstaande websites
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
quote
In nederland inschrijven ?
inschrijf formulier op het postkantoor invullen (geen documenten nodig)
zelf gegevens invullen van boot en motor (geen controle aanwezig)
en je krijgt direct het registratie bewijs
dan kun je varen )
unquote

3e bericht in de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het postkantoor is enkel voor registratie van snelle motorboten.

een inschrijving in nederland kan je bij het kadaster doen.