Hoelang deed een griek in 300 vChr erover om 500 km te varen?

Hoe snel voer een schip ongeveer in die tijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten

Het beste antwoord

Dat kan enige maanden geduurd hebben, als ie ook eerst de boot nog moest bouwen.
Een rijke Griek (die had je toen nog) kon zich een vaartuig aanschaffen en kon het in 2 dagen redeen,als de wind mee zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo snel als een zeilboot gaat. Maar in die tijd hadden ze ook roeiboten. Staat de wind gunstig, dan lijkt me dat de tocht in een 24 uur gemaakt moet kunnen worden.